Saturday, July 15, 2023

Уподібнення до Христа на Малому вході Божественної Літургії Being Conformed to Christ in the Little Entrance of the Divine Liturgy

Останній вірш сьогоднішнього євангельського читання є коротким підсумком усього галилейського служіння Господа Ісуса. Ми знаємо, що цей період життя Господнього особливо пов’язаний з Малим входом Божественної Літургії, тому що диякон, взявши Євангеліє, обходить Святу Престолу і виходить північними дверима. Перед ним стоять служителі зі свічками, що символізують служіння святого Йоана Предтечі. Крім проповіді та навчання Господа в цей період «обходу всіх міст і сіл», проповідь і навчання також підтверджуються приголомшливо великою кількістю чудес. Нехай розглянемо, що саме сказано у вірші: «І ходив Ісус по всіх містах і селах, навчаючи в їхніх синагогах, і проповідуючи Євангелію Царства, і зціляючи всяку недугу та всякий неміч в людях». З цього ми можемо побачити, що є три окремі частини Господнього служіння: по-перше, саме переміщення, подорож з місця на місце, яке Євангеліє називає «обходженням»; по-друге, навчання і проповідь; і по-третє, зцілення. Кожною з цих трьох речей Господь Ісус дає нам різні уроки. Будьмо уважні до того, чого Він намагається нас навчити.

The last verse of today's gospel reading is a concise summation of the entire Galilean ministry of the Lord Jesus. We know that this period of the Lord's life is particularly connected to the Little Entrance of the Divine Liturgy, because the deacon, taking the gospel book, goes around the Holy Table and out through the north door. He is preceded by ministers holding candles, representing the ministry of Saint John the Forerunner. In addition to the Lord's preaching and teaching in this period of "going around to all the towns and villages," the preaching and teaching are also confirmed by a staggeringly large number of miracles. Let us review exactly what the verse says: "And Jesus went about all the cities and villages, teaching in their synagogues, and preaching the gospel of the Kingdom, and healing every sickness and every disease among the people." From this, we can see that there are three distinct parts to the Lord's ministry: first, the moving itself, the travelling from place to place, which the gospel calls "going around;" second, the teaching and preaching; and third, the healing. The Lord Jesus teaches us different lessons by each one of these three things. Let us be attentive to what He is trying to teach us.

По-перше, у цей період Він безперервно переміщується з місця на місце. Він ніколи ні в якому місці не буває дуже довго. Хоча місто під назвою Капернаум на березі Галилейського моря було Його «базою», з тексту Євангелія ясно, що для Нього було новинкою бути «вдома». Він практично завжди був у дорозі. Цим фактом Свого життя Господь навчає нас, що ми ні до чого в цьому житті не можемо бути прив’язані. Ми повинні вважати себе кочівниками, які кочують з місця на місце, навіть якщо ми живемо на одному місці багато років. Це протиріччя? Аж ніяк. Ми здатні жити в тому самому місці багато років, весь час віддаляючись від того, що це місце містить. На жаль, ми не схильні до цього. Наше життя всюди повне доказів прихильності, оскільки ми накопичуємо речі, які повільно заповнюють наші гаражі та горища. Ми також схильні накопичувати стосунки, без яких, на нашу думку, не обійтися. У результаті, коли ми позбавляємося наших близьких через неминучість смерті, нас пригнічує скорбота, більш властива язичникам, (які, як говорить нам св. Павло, не мають надії), ніж властива нам, які повинні бути сподіваючись на життя майбутнього віку у Христі.

First of all, He is continuously moving from place to place during this period. He is never in any place for very long. Although the town called Capernaum on the shore of the Sea of Galilee was His "home base," it is clear from the text of the Gospels that it was a novelty for Him to be "at home." He was virtually always on the road. The Lord teaches us by this fact of His life that we cannot be attached to anything in this life. We must consider ourselves like nomads, who wander from place to place, even if we have lived in the same place for many years. Is this a contradiction? Not in the least. We are capable of living in the same place for many years, all the while being detached from the things that that place holds. Sadly, we do not tend to do this. Our lives are everywhere full of evidence of attachment as we accumulate things that slowly fill our garages and attics. We tend too to accumulate relationships that we think we could not do without. As a result, when we are deprived of our loved ones by the inevitability of death, we are crushed with a grief that is more appropriate to pagans, who, as St. Paul tells us, have no hope than to us, who should be hoping in the life of the age to come in Christ.

У наступній частині вірша Господь Ісус робить дві речі: Він навчає в їхніх синагогах і Він проповідує Царство Небесне. У нас немає підстав підозрювати, що ці дві речі абсолютно однакові. Навпаки, мені здається, що вони відрізняються за аудиторією, на яку вони спрямовані. У першу чергу Господь Ісус націлює тих у містах і селах Галілеї, які вже сильні у вірі та пізнанні Святого Письма. Його мета полягає в тому, щоб утвердити їх у цій вірі та відкрити їм Святе Письмо більш повно. Навпаки, по-друге, Господь звертається до тих, хто слабкий у вірі. Він прагне привернути їх до Себе і також зробити їх учнями. З цією метою ми бачимо, як Він проголошує дуже багато проповідей поза дверима, сидячи на Горі Блаженств або в самотніх місцях, що належать до села під назвою Вефсаїда, де Він мав чудесним чином нагодувати людей, тому що Він говорив до них у такої довжини, що вони не мали більше їжі.

In the next part of the verse, the Lord Jesus does two things: He teaches in their synagogues, and He preaches the Kingdom of Heaven. There is no reason for us to suspect that these two things are exactly the same. On the contrary, it seems to me that they differ in regard to the audience to which they are directed. In the first place, the Lord Jesus is targeting those in the towns and villages of Galilee, who are already strong in faith and knowledge of Scripture. His aim is to confirm them in that faith and open the Scriptures to them in a fuller way. By contrast, in the second place, the Lord is reaching out to those who are weak in faith. He is seeking to draw them to Him and make them disciples as well. For this purpose, we see Him preaching very many sermons out of doors, sitting on the Mount of the Beatitudes or in the lonely places belonging to the village called Bethsaida, where He had to miraculously feed the people, because He had spoken to them at such length that they had no more food.

У цих двох великих речах Христос також є нашим зразком і прикладом. Це правда, що наша місія в першу чергу стосується тих, хто є членами нашої спільноти. Ми, члени Церкви і часто присутні тут, щоб поклонятися Господу, маємо особливі зобов’язання один перед одним. Ми маємо обов’язок утверджувати одне одного у вірі. Таким чином ми допомагаємо один одному матеріально і духовно і розраджуємо один одного в скорботі. Ми прагнемо навчати один одного і направляти один одного відповідно до правди віри. Це неоціненне значення, і воно повинно зростати серед нас. З іншого боку, ми також маємо зобов’язання перед тими, хто перебуває поза межами нашої громади. Щоб бути уподібненими до Христа, ми маємо потребу вийти за межі нашої громади до людей доброї волі. У цій сфері ми можемо розрізнити два різних «досяжності». Один ми повинні зробити корпоративно. Уся наша спільнота повинна разом працювати, щоб нести світло Христа тим, хто живе у всепроникній темряві цієї сучасної культури. Інший вид досяжності, який ми всі повинні здійснювати індивідуально на своїх робочих місцях і в районі. У цьому контексті ми прагнемо бути добрим прикладом християнської віри для оточуючих. Християнин, який не дотримується заповідей Христа, сильно страждає від свого свідчення про Христа. Самим своїм життям він постійно говорить оточуючим, що любить інші речі більше, ніж Христа. Таким чином, він підпадає під осуд Христа, Який Сам сказав нам: «Хто любить батька чи матір більше, ніж Мене, той Мене недостойний». Як таке свідчення може бути переконливим, щоб привести інших до спасіння? Існує не міріади «спасінь». Є тільки одне правдиве і об’єктивне Спасіння, і це Христос, Який також сказав нам: «Якщо любите Мене, зберігайте Мої заповіді».

In these two great things Christ is our model and example as well. It is true that our mission is first and foremost to those who are members of our community. We have special obligations to one another, we, who are members of the Church and are frequently present here to worship the Lord. We have the obligation to confirm one another in faith. Thus, we help each other materially and spiritually and console one another in sorrow. We seek to teach one another and guide one another according to the truth of faith. This is invaluable, and it must increase among us. On the other hand, however, we also have obligations towards those who are outside the boundaries of our community. In order to be conformed to Christ, we have a need to reach out beyond the boundaries of our community to people of good will. In this area, we can distinguish two different "outreaches." One we should do corporately. Our whole community together should be working to bring the light of Christ to those, who live in the pervasive darkness of this contemporary culture. The other kind of outreach we should all exercise individually in our own workplaces and neighborhoods. In this context, we strive to be good examples of Christian faith to those around us. The Christian, who is not obeying the commandments of Christ is severely impaired in his witness to the Christ. By his very life, he is constantly telling those around him that he loves other things more than Christ. Thus, he falls under the condemnation of Christ, Who Himself told us, "He who loves father or mother more than Me is not worthy of Me." How can such a witness be persuasive to bring others to salvation? There are not myriads of "salvations" out there. There is only one true and objective Salvation, and that is Christ, Who also told us, "If you love Me, keep my commandments."

Тоді, нарешті, ми бачимо, що Христос зцілює. Нехай спочатку усвідомимо, що зцілення хвороб і недуг не є самоціллю. Христос зцілює хвороби та недуги серед людей, щоб довірити Його вченню та проповіді. Христос є нашим зразком і в цьому, але як? Як ми маємо здійснювати Христове служіння зцілення світу навколо нас, у нашій громаді та за її межами? Через молитву. З Євангелія видно, що молитва змінює все. Ми повинні бути вірними в молитві. Ми не повинні намагатися зцілити. Ми повинні намагатися молитися і дозволяти нашій молитві приносити зцілення іншим навколо нас. Тільки так зберігається наша орієнтація на Бога. Тільки так ми зможемо покласти всю свою довіру на Бога, а не покладатися на себе.

Тhen, finally, we observe that Christ heals. Let us first realize that the healing of disease and illness is not an end in itself. Christ is curing the illnesses and diseases among the people to give credence to His teaching and preaching. Christ is our model in this as well, but how? How are we to exercise Christ's ministry of healing to the world around us, within our community and outside? Through prayer. It is clear from the gospel that prayer changes everything. We must be faithful in prayer. We must not try to heal. We must try to pray and let our prayer bring healing to others around us. This is the only way that our orientation towards God is preserved. Only in this way can we put all our trust in God and not come to rely on ourselves instead.

No comments:

Post a Comment