Saturday, February 18, 2023

Відкладення справ темряви; Одягнення в броню світла Putting Off the Deeds of Darkness; Putting On the Armor of Light

Сьогодні в читанні Апостола ми почули, як святий Павло сказав християнській спільноті в Римі, що «ніч майже закінчилася. День уже близько». Ці слова стосуються Другого пришестя нашого Господа, Бога і Спасителя Ісуса Христа. Очікування того, що Друге пришестя Христа буде майже негайним, є загальним місцем у ранніх творах Павла. Незважаючи на те, що Друге пришестя Господа зазвичай вважається більш невизначеним, оскільки ми «не будемо знати ні дня, ні години», нам важливо зосередитись на словах Павла, оскільки залишається правдою те, що наше життя дуже коротке у велицій схемі часу та історії, і нам доведеться постати перед Справедливим Суддею дуже, дуже скоро. Також і в цьому випадку ми «не знаємо ні дня, ні години».

Today in the reading from the Apostle, we heard Saint Paul tell the Christian community in Rome that "the night is almost over. The day is almost here." These words refer to the Second Coming of Our Lord, God, and Savior Jesus Christ. The expectation that the Second Coming of Christ would be nearly immediate is a commonplace in Paul's early writings. Despite the fact that the Lord's Second Coming is typically regarded as more indefinite, since we "will know neither the day nor the hour," Paul's words are important for us to focus on, because it remains true that our lives are very short in the great scheme of time and history, and we will have to stand before the Just Judge very, very soon. In this case too, we "do not know the day or the hour."

Отже, поміркуймо над цим як нашим центральним питанням, «що таке «день», про який говорить святий апостол?» Щоб почати відповідати на це запитання, ми могли б поміркувати над темою дня і ночі в Святому Письмі в цілому. Це правда, що «день» є метафорою присутності Господа, тоді як «ніч» є метафорою зла. Ми, згідно зі Святим Письмом, проходимо через життя, в якому зло має велику владу. З цієї причини Павло називає цей світ «темрявою». Павло каже нам, що ще до того, як настане день, ми повинні відкласти вчинки темряви. Далі він ретельно перераховує деякі вчинки темряви. Ми визнаємо пункти в цьому списку звичайними явищами нашого часу та культури. Ми навіть можемо зайти так далеко, щоб сказати, що наш час і культура є експертами в цих «вчинках темряви». Павло закликає нас відокремитися від цих речей, так само як ми відокремлюємося від брудного, смердючого одягу. Ніхто з нас не любить неприємно пахнути. Якщо у нас є хоча б найменша підозра, що від нас неприємний запах, ми, як тільки зможемо, змінюємо одяг, який, на нашу думку, є образливим. Таким же чином, ми повинні поспішати, щоб відокремитися від зла, яке поширене в нашому оточенні.

So, let us meditate on this as our central question, "what is the "day" to which the Holy Apostle is referring?" To begin to answer this question, we might well reflect upon the theme of day versus night in the Scriptures as a whole. It is true that "day" is a metaphor for the presence of the Lord, while "night" is a metaphor for evil. We, according to Scripture, are passing through a life in which evil holds great sway. For this reason, Paul refers to this world as "darkness." Paul tells us that, even before the day arrives, we must put off the deeds of darkness. He goes on to carefully list some of the deeds of darkness. We recognize the items in that list as commonplaces of our time and culture. We could even go so far as to say that our time and culture are expert at these "deeds of darkness." Paul is summoning us to separate ourselves from these things, just as we separate ourselves from a dirty, stinking garment. None of us likes to smell unpleasant. If we have even the slightest suspicion that there is a foul odor on us, we, as soon as we can, change the garment that we suspect is offensive. In the same way, we should make haste to separate ourselves from the evils that are common in our surroundings.

Потім Павло йде далі, кажучи нам, що ми повинні «одягнутися в зброю світла». Кілька рядків пізніше він говорить нам, що ця «зброя світла» насправді є Особою Господа Ісуса. Те, про що Павло тут говорить, це наслідування. Ми прийшли, щоб розділити ідентичність Христа в нашому Хрещенні, але тепер ми повинні наслідувати Його в нашому способі життя.

Paul then goes further to tell us that we must "put on the armor of light." A few lines later he tells us that this "armor of light" is, in fact, the Person of the Lord Jesus. What Paul is talking about here is emulation. We have come to share the identity of Christ in our Baptism, but now we must emulate Him in our manner of living.

Усе це ми повинні зробити ще до настання «дня». Ми повинні зробити це, щоб бути готовими до «дня». Біблія по-різному говорить про День Господній. Іноді День Господній описується в Пророках дуже жахливими способами. В інших випадках День згадується набагато втішніше. Це так, тому що День Господній буде жахливим для тих, хто ненавидить Бога, але він буде легким, втішним і повним миру для тих, хто любить Його. Шістдесятий розділ пророцтва Ісаї є гарним прикладом цієї подвійності в нашому людському сприйнятті Дня Господнього. Пророк говорить: "Встань, світися, Єрусалиме, бо прийшло світло твоє. Слава Господня над тобою осяяла. Бо хоч темрява покрила землю, і темрява народи, на тобі воскресне Господь, над тобою буде бачив славу Його. Народи підуть до світла Твого і царі до блиску Твого. Підведіть свої очі й подивіться навколо. Вони всі збираються і йдуть до тебе...» Коли ми підійдемо до кінця Великого посту, ми почуємо св. Йоан Дамаскин посилається саме на цей уривок Воскресного канону на Пасхальній Утрені.

All of this we must do before the "day" even arrives. We must do this in order to be ready for the "day." The Bible speaks about the Day of the Lord in various different ways. Sometimes, the Day of Lord is described in the Prophets in very terrifying ways. At other times, the Day is referred to in a way that is much more consoling. This is the case because the Day of the Lord is going to terrible to those who hate God, but it is going to be light, consoling and full of peace for those who love Him. The sixtieth chapter of the Prophecy of Isaiah is a good example of this duality in our human perception of the Day of the Lord. The prophet says, "Arise, shine, Jerusalem, for your light has come. The glory of the Lord has risen upon you. For although darkness covers the earth and thick darkness the peoples; on you the Lord will rise; over you will be seen His glory. Nations will go toward your light and kings toward your shining splendor. Raise your eyes and look around. They are all assembling and coming to you..." When we come to the end of Great Lent, we will hear Saint John of Damascus refer to this very passage in the Resurrection Canon at Paschal Matins.

Тому ми повинні бути обережними, щоб стати на бік тих, хто любить Бога, а не на бік тих, хто Його ненавидить. Наша природа з жахом відсахається від припущення, що ми коли-небудь могли б ненавидіти Бога, але правда полягає в тому, що це почуття легше для нас, ніж ми думаємо. Бог є духовною істотою. Близькість до Нього визначається подібністю, а не просторовою близькістю. Господь Ісус дуже ясно говорить нам, що «якщо любите Мене, виконуйте Мої заповіді». Іншими словами, ми не можемо сказати, що любимо Бога, якщо вирішуємо жити не так, як Він нас створив. З цієї причини для нас також небезпечно вважати, що ми достатньо любимо Бога, що ми достатньо робимо для Нього в нашому житті. Зрештою, чого в цьому контексті достатньо? Чи може створена річ "достатньо" відповідати задумам її автора? Ні, створена річ має повністю відповідати задуму автора, інакше автор викине її та замінить чимось, що відповідає його задуму. Отже, наше головне завдання в житті — любити Бога все більше і більше. Навчитися любові до Бога все більше і більше є сенсом нашого учнівства. Саме тому ми читаємо Біблію, молимося, любимо одне одного. Навчитися любові до Бога все більше і більше є суттю нашого наслідування нашого Учителя, Ісуса Христа.

We must be careful, therefore, that we fall on the side of those who love God, rather than on the side of those who hate Him. Our nature recoils in horror from the suggestion that we could ever hate God, but the truth is that this sentiment is easier for us than we think. God is a spiritual being. Nearness is Him is determined by similarity, not by spatial proximity. The Lord Jesus is very plain in telling us that, "if you love Me, keep my commandments." In other words, we cannot say that we love God if we choose to live in a way contrary to the way He created us to live. For this reason, it is also dangerous for us to consider that we love God enough, that we do enough for Him in our lives. After all, in this context what is enough? Can a created thing correspond to the intentions of its author "just enough?" No, a creation must correspond to its author's intention completely, or the author will scrap it and replace it with something that is according to his design. Thus, our primary work in life is to love God more and more. Learning to love God more and more is the point of our discipleship. It is reason we read the Bible, that we pray, that we love one another. Learning to love God more and more is the substance of our emulation of our Master, Jesus Christ.

No comments:

Post a Comment