У сьогоднішньому євангельському читанні чільне місце посідає зірка. Дійсно, Вифлеємська зірка відома і стала загальновизнаним символом народження Христа. Присутність зірки в читанні Євангелія часто пояснюється посиланнями на астрологічні вірування різних неізраїльських релігій за століття до народження Христа. Вважається, наприклад, що така віра в астрологію може мати глибоке коріння в перському зороастризмі. Проте зірка також глибоко відповідає Біблії. Старозавітні єврейські Писання показують нам прецеденти Вифлеємської зірки. Її присутність у Євангелії від Матея є ще одним здійсненим пророцтвом.
In today's gospel reading, a prominent place is held by the
star. Indeed, the star of Bethlehem is well-known and has become a universally
recognized symbol of the birth of Christ. The presence of the star in the
gospel reading is often explained by citing the astrological beliefs of various
non-Israelite religions in the centuries leading up to the birth of Christ. It
is thought, for example, that such belief in astrology may have deep roots in
Persian Zoroastrianism. Yet, the star is also deeply Scriptural. The Old
Testament Jewish Scriptures show us the precedents for the star of Bethlehem.
Its presence here in the Gospel According to Saint Matthew is yet another
fulfilled prophecy.
Святий Матей
був особливо стурбований виконанням пророцтв, включених у Святому Письмі Старого Завіту. Це правда, тому що його Євангеліє було написано з
явною метою переконати євреїв, що Ісус був довгоочікуваним Месією (помазаним
правителем), на якого вони сподівалися. З цією метою, серед багатьох інших
пророцтв, прямо згаданих у цьому Євангелії, Матей розповідає цей епізод, щоб продемонструвати виконання пророцтва в
самій Торі, у Книзі Чисел. Там пророк Валаам, син Беора, пророкує: «Я бачу
його, але не тепер; я бачу його, але не близько. Зірка вийде від Якова, скіпетр
підійметься від Ізраїля і розіб'є чоло Моава. і знищити всіх синів бунту».
Saint Matthew was particularly concerned about the
fulfillment of the prophecies included in the Old Testament Scriptures. This is
true because his Gospel was written with the express purpose of convincing Jews
that Jesus was the long-awaited Messiah (anointed ruler) for Whom they hoped.
To this end, among the many other prophecies explicitly mentioned in this
Gospel, Matthew relates this episode to demonstrate the fulfillment of a
prophecy in the Torah itself, in the Book of Numbers. There, the Prophet
Balaam, son of Beor, prophesies: "I see him, but not now; I behold him,
but not near. A Star shall come out of Jacob, a Scepter shall rise out of
Israel and batter the brow of Moab and destroy all the sons of tumult."
Отже, чому Зірка? Чому пророк називає Господа Вседержителя
зіркою? Щоб глибше зрозуміти цей вислів, ми повинні пам’ятати, що народи, які
оточували Ізраїль у роки становлення своєї релігії, поклонялися «воїнству
небесному». Хоча небесне воїнство передусім стосується ангелів, як ми бачимо в
Книзі Еноха, все ж видимим проявом цього «небесного воїнства» були зірки.
Народи, які оточували Ізраїль, вірили, що зірки є видимою ознакою спільноти
богів, яка керує світом. Сам Ізраїль дуже часто заражався поклонінням «воїнству
небесному». Ми знаходимо, що пророки засуджують таке поклоніння багатьма
способами. Про те ж зіркошанування конкретно згадується в тропарі
сьогоднішнього свята. Там сказано: «У ньому ті, що зорям служили, від зорі навчилися поклонятись тобі, Сонцю
Правди».
So, why a Star? Why does the prophet refer to the Lord
Almighty as a Star? In order to understand this expression more
comprehensively, we must remember that the nations surrounding Israel in the
formative years of their religion worshipped the "host of Heaven."
Although the host of Heaven is primarily a reference to the angels, as we see
in the Book of Enoch, nevertheless, the visible manifestation of this
"host of Heaven" was the stars. The peoples that surrounded Israel
believed that the stars were the visible quality of the community of gods that
ruled the world. Israel itself was very frequently infected with the worship of
"the host of Heaven." We find such worship denounced in many ways in
the prophets. The same star-worship is specifically mentioned in the tropar of
today's feast. It tells us, "those who worshipped a star have learned from
a Star to worship You, the Sun of Justice."
Таким чином, ми бачимо в Святому Письмі посилання на зірки
як символи певних язичницьких богів, яким незаконно поклонялися в Ізраїлі. Один
вірш у пророцтві Амоса, наприклад, навіть цитується пізніше в Книзі Діянь
Святих Апостолів. Говорить Господь через пророка: «Прибери від Мене шум пісень
своїх, бо не почую співу струнних інструментів твоїх, але нехай тече
правосуддя, як вода, і правда, як потужний потік. Чи приносив ти Мені жертви і приношення в пустелі сорок років, о доме Ізраїлів? Ви також
носили скинію Молоха та Хіуна, своїх ідолів, зірку ваших богів». Святий Стефан
посилається на той самий уривок, коли він виступає перед Синедріоном і описує
спосіб, яким історично Ізраїль був невірним Богові.
Thus, we see in the Scriptures the references to stars as
the emblems of certain pagan gods, illicitly worshipped in Israel. One verse in
the prophecy of Amos, for example, is even quoted later on in the Book of the
Acts of the Holy Apostles. The Lord says through the prophet: "Take away
from Me the noise of your songs, for I will not hear the melody of your
stringed instruments. But let justice run down like water, and righteousness
like a mighty stream. Did you offer Me sacrifices and offerings in the
wilderness forty years, O house of Israel? You also carried the tabernacle of
Moloch and Chiun, your idols, the star of your gods." Saint Stephen
references the very same passage, when he speaks before the Sanhedrin and
describes the way that, historically, Israel has been unfaithful to God.
Зірки, воїнство
Неба, вважалися емблемами язичницьких богів або, в кращому випадку, армії
ангелів, які допомагали Істинному Богу в управлінні Сотворіння. Проте зірка, що виходить від
Якова, яскравіша за всі зірки і затьмарює всі зірки. Господь Ісус в Одкровенні називає Себе «Ясною
Ранковою Зіркою». Він є найяскравіша Зірка з усіх, але Він також провіщає
прихід нового Дня, Царства Небесного.
The stars, the host of Heaven, were considered the emblems
of the pagan gods, or, at best, the army of angels assisting the True God in
the governance of Creation. Nevertheless, the Star that comes forth from Jacob
is brighter than all the stars and outshines all the stars. The Lord Jesus, in
the Apocalypse, calls Himself "the Bright Morning Star." He is the
brightest Star of all, but He also heralds the coming of the new Day, the
Kingdom of God.
Отже, яка наша зірка? Що дає нам натхнення? Що дає нам
надію? У нас лише один чи багато? У нас є фундаментальний вибір. Ми можемо
поклонятися Господу Ісусу, Яскравій Ранковій Зірці, Яка перевершує всі інші
зірки, або ми можемо служити множинності «воїнства небесного». Ми можемо
допустити, щоб нас тягнули тисячею різних способів, обслуговуючи наші
банківські рахунки, наші активи, наші стосунки, наш комфорт, розваги та наші
задоволення, або ми можемо служити Єдиному, Яскравій Ранковій Зірці, Хто
створив нас і любить нас зі
самого початку. Є багато чого ми повинні уникати, щоб йти за Ним. Ми повинні
відмовитися від багатьох зручностей, розваг, навіть, на жаль, від стосунків,
щоб бути з Ним. Покиньмо страх, бо Він відшкодує нам. Сьогодні Він дає нам
приклад, коли народився в бідності вифлеємському вертепі,
уникаючи будь-якої почесті й слави. Сьогодні Він дає нам приклад. Відтепер Він
дає нам Царство.
So, what is our star? What gives us inspiration? What gives
us hope? Do we have only one, or do we have many? We have a fundamental choice.
We can worship the Lord Jesus, the Bright Morning Star, Who outshines all the
other stars, or we can serve the multiplicity of the "host of
Heaven." We can suffer ourselves to be pulled in a thousand different
ways, serving our bank accounts, our assets, our relationships, our comfort and
entertainment and our pleasures, or we can serve the One, the Bright Morning
Star, Who created us and has loved us from the beginning. There is much that we
must eschew to follow Him. We must give up many of our comforts,
entertainments, even, sadly, our relationships, in order to be with Him. Let us
put away our fear, for He will compensate us. Today, He gives us an example, as
He is born into the poverty of the stable of Bethlehem, eschewing every honor
and every glory. Today, He gives us an example. Henceforth, He gives us a
Kingdom.
No comments:
Post a Comment