Урок цілої
Біблії - Приклади з Першої книги Самуїла
The Lesson of the Whole Bible– Examples from the First
Book of Samuel
Євангелія, як і
Біблія загалом, завжди вимагають від нас думки, що перевищує визначення земної
могутності та успіху. Бог, Якого ми зустрічаємо на сторінках Святого Письма, є
Той, Хто ненавидить самозабезпечення з боку людей, але Він вітає вірну
залежність від Нього у всьому. Останнім часом моє власне духовне читання було в
тому, що Грецька Біблія називає Чотири книги царств, ті самі книги, які Єврейська
Біблія називає Першою і Другою книгами Самуїла і Першою і Другою книгами Царів.
Ці книги насправді утворюють один довгий національний епос, що має постійну
тему, що повторюється, різницю між природою і благодаттю, а також перевагу
кожного, хто користується благодаттю Божою і вирішує покластися на Нього. Знову
і знову в цих книгах, як і в решті Писання, ми знаходимо приклади того, як
слабких Бог використовує для ганьби сильних. Бог постійно використовує ту саму
стратегію з людьми в Біблії, щоб відучити їх від самозабезпечення та
перекваліфікувати у залежність від віри.
The gospels, as well as the Bible in general, always
challenges us to think beyond the definitions of earthly might and success. The
God that we meet in the pages of Holy Scripture is One, Who hates self-reliance
on the part of human beings, but Who welcomes faithful dependence on Him in
everything. My own spiritual reading lately has been in what the Greek Bible
refers to as The Four Books of Kingdoms, the same books that the Hebrew Bible
refers to as the First and Second Books of Samuel and the First and Second
Books of Kings. These books really form one long national epic, which has as a
recurring and constant theme the difference between nature and grace, as well
as the superiority of anyone, who enjoys the grace of God and decides to put
his trust in Him. Again and again in these books, as in the rest of Scripture,
we find examples of the weak being used by God to shame the strong. God
continually uses this same strategy with the human beings in the Bible, in
order to wean them away from their self-reliance and retrain them in the
dependence of faith.
Наприклад, на
початку Першої книги Самуїла у Елкани, заможного чоловіка з Раматаїма, є дві
дружини: одна, яка виношує йому багато дітей, і інша бездітна. Тим не менше,
бездітна дружина Ганна покладається на Господа Бога, вона смиренно молиться, і
її молитва вислуховується. Вона народжує сина, який стає пророком Самуїлом. Майже
всі в світі знають, хто такий пророк Самуїл, навіть після того, як пройшло
більше трьох тисяч років. Ніхто навіть не пам’ятає імен дітей, народжених
природним шляхом від іншої дружини, плідної дружини Елкани.
For example, at the beginning of the First Book of Samuel,
Elkanah, a wealthy man from Ramathaim, has two wives: one who bears him many
children and another who is childless. Nevertheless, the childless wife,
Hannah, puts her trust in the Lord God, she prays humbly, and her prayer is
heard. She bears a son, who becomes the Prophet Samuel. Almost everyone in the
world knows who the Prophet Samuel is, even after the passage of more than
three thousand years. No one even so much as remembers the names of the
children born in the natural course to the other wife, the fruitful wife of
Elkanah.
Приклади
продовжують множитися, коли історія Ізраїлю триває. Перший король нації - це
людина, яка має всілякі природні дари. Він, наприклад, надзвичайно високий, на
голову і плечі вище всіх. Тим не менше, Господь зрештою відкидає його через
його вперту впевненість у власних силах, його неспроможність довіритись справді
до Господа Бога, а не до самого себе. Бог замінює цього надзвичайно
обдарованого чоловіка коротким пастухом, мало природних дарів, але глибокою
вірою. Цар Давид у жодному разі не був досконалим, але він покладався на Бога,
бо знав, що повинен. Він завжди знав, що є знаряддям святості Бога.
Examples continue to multiply as the history of Israel goes
on. The first king of the nation is a man who has all kinds of natural gifts.
He is, for example, exceptionally tall, a head and shoulders above everyone
else. Nevertheless, the Lord ultimately rejects him, because of his stubborn
self-reliance, his failure to put real faith in the Lord God, rather than in
himself. God replaces this extraordinarily gifted man, with a short shepherd,
with few natural gifts, but a deep faith. King David wasn't perfect by any
means, but he did put his trust in God, because he knew he had to. He always
knew he was an instrument of the holiness of God.
Євангелія мають
однакову тему - слабкі соромлять сильних
The Gospels Have the Same Theme– The Weak Shame the Strong
Точно так само в
усіх євангеліях ми знаходимо Господа, використовуючи ту саму тактику: він
вибирає слабких, щоб збентежити сильних. Він вибирає здебільшого неосвічених
апостолів як основу Нового Завіту, рибалок, торго́вців і навіть відвертих
грішників, таких як Матея, митаря, ставлячи їх у неминучу опозицію до
релігійних властей того часу. Ми щодня читаємо про це протистояння у Книзі
Діянь Святих Апостолів.
In the same way, throughout the gospels, we find the Lord
using the selfsame tactic: he chooses the weak to confound the strong. He
chooses the largely uneducated apostles to be the basis of the New Covenant,
fishermen, tradespeople, and even outright sinners like Matthew the tax
collector, placing them in inevitable opposition to the religious authorities
of the day. We are reading about that opposition every day in the Book of the
Acts of the Holy Apostles.
Точно те саме
відбувається і у випадку з мироносицями. Немає сумнівів ні в Писанні, ні в Традиції,
що святі апостоли - це внутрішнє коло, вибрана група, улюблена Господом Ісусом,
обрана Самим Богом для самих основних каменів Нового Єрусалиму. І все ж тут Бог
знову обирає слабких, щоб принизити могутніх. Він обирає мироносиць. Він
виявляється їм після Свого воскресіння з мертвих. Він робить їх апостолами для
апостолів.
Precisely the same thing is happening in the case of the
Myrrhbearing Women. There is no doubt either from Scripture or Tradition that
the Holy Apostles are an inner circle, a select group, beloved by the Lord
Jesus, chosen by God Himself to be the very foundation stones of the New
Jerusalem. Yet, here again, God chooses the weak to humble the mighty. He
chooses the Myrrhbearing Women. He manifests Himself to them after His
resurrection from the dead. He makes them apostles to the Apostles.
Тільки інструменти в руках Бога
Only Instruments in the Hands of God
Господь Бог має
ту саму причину використання слабких для приниження сильних, як це робив скрізь
у Святому Письмі. Коли сильні та могутні роблять
великі справи, ніхто не дивується. Однак коли слабкі на землі принижують
багатих, могутніх і впливових, тоді на це звертає увагу весь світ. Тоді весь
світ усвідомлює силу Бога, бо світ повинен визнати, що слабкі та смиренні були
лише знаряддям у руках Бога.
The Lord God has the same reason for using the weak to
humble the strong as He did everywhere else in Holy Scripture. When the strong
and mighty accomplish great things, nobody is surprised. When the weak ones of
the earth, however, humble the rich, the powerful and the influential, then the
whole world comes to attention. Then, the whole world becomes aware of the
power of God, because the world has to admit that the weak and humble were only
instruments in the hands of God.
Жінки-мироносиці
є апостолами для апостолів, оскільки цим Бог показує світові, що спочатку
навіть апостоли не вірили у Воскресіння Христа з мертвих. Навпаки, вони почули
свідчення жінок-мироносиць і відкинули це як фантазію та безглуздя. На цій
підставі справжньою фантазією та безглуздя була розповсюджена євреями історія
про те, що апостоли Господа Ісуса прийшли вночі та ви́крали тіло з гробниці. Дійсно,
нічого не могло бути далі від їхнього розуму. Незважаючи на те, що Христос
сказав їм заздалегідь, вони не очікували, що Він воскресне з мертвих.
The Myrrhbearing Women are apostles to the Apostles, because
by this means God shows the world that initially, even the Apostles did not
believe in the Resurrection of Christ from the dead. On the contrary, they
heard the testimony of the Myrrhbearing Women and dismissed it as fantasy and
nonsense. On this basis, the real fantasy and nonsense was the story circulated
by the Jews that the Lord Jesus' Apostles came during the night and stole the
body from the tomb. Indeed, nothing could have been further from their minds.
Despite the fact that Christ had told them beforehand, they had no expectation
that He would rise from the dead.
Це теж наша
історія - Бог використовує слабких, щоб ганьбити сильних
It's Our Story Too– God Is Using the Weak to Shame the
Strong
І в нашому житті,
якщо ми вірні Христу, уникаючи гордої самозабезпеченості, Бог використовує
слабких, щоб присоромити могутніх і сильних цього світу. Кожен з нас повинен
мати можливість думати про перешкоди у своєму житті, які ми змогли подолати
завдяки вірі. Давайте щодня пам’ятати про них. Спираючись на перемоги нашого
минулого, нехай налашту́ємо наш розум і серце рухатися ще більшими і більшими
горами, практикувати нові чесноти, яких ще ніхто в нас не бачив. Наслідуймо
Христа новими і непередба́чуваними способами, які змусять світ дивуватися.
In our lives too, if we are faithful to Christ, avoiding a
prideful self-reliance, God is using the weak to shame the mighty and the
strong of this world. Each of us should be able to think of the obstacles in
our life, which we have been able to overcome though faith. Let us make daily
remembrance of them. Based on the victories of our past, let us set our minds
and hearts to move even larger and greater mountains, to practice new virtues
that no one has yet seen in us. Let us imitate Christ in new and unforeseen
ways that will cause the world to marvel.
No comments:
Post a Comment